если не теоретически подходить к этому вопросу,то это не нонсенс произошедший у вас,а распространённая болячка.
То что болячка распространенная это понятно и никто и не спорит, у америкосов вообще проводка сама по себе болячка
вообщето она является основной,а реле для запуска.
Ну мануал как бэ намекает что датчик давления является резервной цепью питания.
Fuel Pump Relay
1) If a prolonged crank is required to start vehicle, fuel
pump relay may be faulty. To verify, start engine. With engine
running, disconnect
oil pressure switch (fuel pump back-up circuit).
If engine stalls, fuel pump relay is faulty. If vehicle continues to
run, relay is okay. Check for other causes of prolonged crank.
2) To test fuel pump relay, disconnect fuel pump relay. Refer
to COMPONENT LOCATIONS. Apply battery voltage and ground to fuel pump
relay winding terminals (control and ground).
3) Using an ohmmeter, check continuity between fuel pump
relay control and ground terminals. Continuity should exist. If
continuity does not exist, fuel pump relay is defective.
4) To by-pass fuel pump relay on vehicle (fuel pump not
operating), turn ignition off. Disconnect fuel pump relay connector.
Using a fused jumper wire, connect fuel pump test connector to
positive side of battery. Fuel pump should run.
5) If fuel pump runs, check for faulty connections to relay
or replace defective relay. To locate fuel pump test connector, refer
to COMPONENT LOCATIONS.
Массу погляди, особенно которая с обмотки реле идёт на кузов ...
Часто болт на котором висят все массы приборки ослабляется и начинаются всевозможные чудеса в электрике...
Вот это обязательно сделаю, именно на нее подозрение, ибо совсем недавно панель снимал и после этого понеслось...